Vijf (5) bijeenkomsten van 1,5 uur, waarvan 3 voor de zomervakantie en 2 daarna. Gericht op het met zelfvertrouwen voorbereiden en begeleiden van de overstap van lagere school naar de middelbare school. 

Indeling van de bijeenkomsten:

  1. Kennismaking/introductie – bepaling wat prettig en fijn is aan (de basis)school. Het achterhalen van de kwaliteiten van ieder individueel kind wordt naast gesprekken gevonden door het doen van oefeningen. 
  2. Achterhalen van de verwachting van de leerling mbt het voortgezet onderwijs. Waar word je enthousiast van? Zijn er ook spanningen? Waar liggen deze? En hoe ga je hiermee om!
  3. Samenvoegen van bijeenkomst 1 en 2 door te werken aan zelfbeeld en zelfvertrouwen. Dit doe ik door oefeningen passend bij de leerling.

 Na de zomervakantie

  1. Eerste ervaringen met het voortgezet onderwijs. Wat ging goed? Waar liep je tegen aan? Wat zou je anders willen zien? Door in gesprek te gaan werken we verder aan zelfbeeld, eigen inzet en zelfvertrouwen. 
  2. Evaluatie bijeenkomst zijn er nog zaken waar de leerling tegen aanloopt of wat hij/zij graag anders wil doen. In deze laatste bijeenkomst geef ik nog tips en adviezen over hoe de leerling de komende jaren met enthousiasme naar de middelbare school gaat.